Monday, October 6, 2008

MEDYA PORTAKALI



‘Medya dediğin, tek dişi kalmış canavar!?’ diyerek kendini savunma dehası içine girenlere sözüm….

Ben medyayı, portakala benzetiyorum. Gerçekten…. Şu an, ‘-Ne alaka’ diyorsunuz ama tezimi dinleyince anlamlı bulacağınızı düşünüyorum.

Şöyleee…; kabuğundan çabuk ayrılan, içi bol sulu, dolu dolu dilim dolu,vitamin deposu kocaman bir portakal düşünün. Genelde aynı kabuğun içinde var olsalarda, portakal dilimlerinin hiç birinin tadı birbirini tutmaz. Bilirsiniz, bazen bir dilim alırsınız eğer tadı güzelse, diğerlerine geçer ve aynı lezzeti bulamayınca garantör beklettiğiniz lezzetli diliminize geri dönersiniz – en azından ben öyle yapıyorum-

Tabi bu sistem, portakalı soyup baş ucunda dilimleriyle yemeyi tercih edenler için.

Bir de hiç dilimleme zahmetine girmeden sadece yıkayıp kabuğuyla yuvarlak kesimler halinde yemeği tercih edenler vardır. Artık tadlar karışmıştır, aromatikdir, bir diğerinin lezzetini hepsinde bularak, tad endişesi duymadan yersiniz portakalı.

Artık sadede gelme vakti;

Bence medya da, portakal gibi tek tip görünüp aslında içinde binbir lezzeti, farklılığı bulunduran, zaman zaman sulu olmasından yakınılıp aslında ne kadar sulu olursa o kadar tercih sebebi, tek yönden bakılıp dilimlerden oluştuğu kaçırıldığında aynı tadı veren ancak biraz özenle tüm lezzetleri farklı tad ve dokuda bulabileceğiniz, şifa niyetine bir varlık.

Kendi başına bir varlık olmasa, şahsiyet taşımasa, bu kadar itinayla korunmaz, gözetilmez hatta uğrunda denetim organları oluşturulmaz. Ayrıca gözden kaçırmamak gereken bir ayrıntı; tadı ne kadar güzel görünse de – halk arasında bir tabir vardır- içi geçmişse, kaldır çöpe at boyutuna gelir. Kabuğundan arındırıldığında lezzet beklerken, pek çok tatsız süprizle karşılaşabilirsiniz.

Ancak; manavına dikkat ederseniz, size günü kurtarmak için çürük çarık birşeyler satmayacağına emin olursanız, beklentiler kof çıkmaz. Ancak o zaman alan memnun, satan memnundur.

Üstelik işini hakkıyla yapana da biraz olsun destek olur, satışları arttırırsınız. Böylece kim bilir belki de; lezzet yarışması düzenlendiğinde, tüm yılın lezzet ve güzellikleri haklı sebeplerle, hak sahiplerini bulur.

En azından, günümüzde sadece show yaparak medyayı var etmeye çalışanlara, herşeyin alınan ödüllerle belirlenmediğini hatırlatmış oluruz kim bilir?!

Medya portakalının kıymetini bilelim, onu uygun koşullarda tüketmek ve tad almak bizlerin elinde. Emine YETKİNER

No comments: